sobota, 1 października 2011

"Let's Game": Wiedźmin 2

WIEDŹMIN 2
ZABÓJCY KRÓLÓW

Gra oczekiwana przez lata, wydana 17 maja 2011 roku przez polskie studio CD Projekt RED, sprzedana w nakładzie 1 000 000 kopii, opowiadająca epicką przygodę Geralta z Rivii borykającego się z przeciwnościami losu, który na dodatek zostaje wrobiony w zabójstwo króla Temerii -Foltesta. Gra na podstawie powieści Andrzeja Sapkowskiego, tak realna jak to tylko możliwe, zapierająca dech w piersiach świetną grafika i fabułą.

Słowami wstępu...
Dla tych co nie wiedzą co to jest: jest to recenzja gry Wiedźmin 2, która zachwyciła wielu graczy i stała się polską wizytówką na całym świecie. Jest to w całości moja subiektywna ocena tej, jakże świetnej, gry. Jeśli chcecie możecie wykorzystać niektóre jej elementy pod warunkiem, że zostanie uwzględnione moje autorstwo. Przejdźmy zatem do samej recenzji.

Fabuła
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów opowiada historię Geralta z Rivii, tytularnego Wiedźmina, który zostaje wrobiony w zabójstwo króla Foltesta. Gra rozpoczyna się animacją pokazującą biegnącego Geralta przez las. Zostaje jednak złapany i trafia do więzienia, tam zostaje przesłuchany. Mówi co wydarzyło się w bitwie pod zamkiem rodu La Valette. Zostały w nim uwięzione królewskie "bękarty". Król Foltest chce je odzyskać. Z pomocą przychodzi mu Wiedźmin, któremu udaje się znaleźć drogę do dzieci. Tam, wraz z królem, spotyka kapłana. Król Foltest udaje się na modlitwę i zostaje zamordowany przez tegoż kapłana, który okazuje się także wiedźminem, noszącym imię Letho. Geraltowi nie udaje się go złapać, a gdy przybiega straż jest już za późno. Geralt zostaje złapany i zamknięty w więzieniu. Przyrzeka sobie oczyścić się z zarzutów, a pomagać w tym będą mu przyjaciele. My też. Po części.

To moja skrócona wersja. Fabuła jest bardzo ciekawa. Cóż się dziwić, została napisana przez pisarza. Ci co nie czytali wcześniej sagi Sapkowskiego będą mieli okazję poczuć jej smak w tej właśnie grze. Co tu więcej napisać o fabule? Mnie się okropnie podoba. Chociaż mogliby dodać trochę więcej informacji o Geralcie. Ciężko jest się dowiedzieć o nim czegokolwiek.

Rozgrywka i sterowanie
Gra jest nieliniowa, do skończenia gry stajemy przed różnymi wyborami. Jak poinformowało studio CD Projekt RED gra ta ma 16 różnych zakończeń, które zależą od naszych wcześniejszych decyzji. Misji pobocznych jest masa: albo musimy zabijać potwory, albo ukraść jakiś element. 

Sterowanie jest bardzo łatwe. Wielu graczy denerwuje tzw. targetowanie np: musimy znaleźć odpowiedni punkt by móc wejść w przedmiotem w interakcje. Prawdopodobnie wynikiem tego jest fakt, że gra ma zostać wydana na konsole. Poza tym świetnie.

Grafika i muzyka
Grafika jest po prostu świetna: przerywniki pomiędzy scenami w formach lekko poruszających się obrazków, gra świateł i cieni, odwzorowanie natury -świetna sprawa. Gdy wchodzi się do Flotsam widać jak cień z budynków "przechadza się" po mieście wraz z zachodem słońca. Lub w Vergen, gdy czarne chmury przysłaniają niebo nad miastem. Nie obędzie się też od minusów, choć jest ich mało. Zdarza się, że tekstury prześwitują przez inne albo postacie raz znikają a raz pojawiają się. Ale te błędy są jak kropla wody w morzu.

Muzyka w grze jest bardzo klimatyczna. Nie jestem muzykiem, więc nie mogę jakoś dokładniej ocenić tego aspektu gry, lecz z punktu gracza jestem bardzo zadowolony z muzyki. Zdarzało mi się, że muzyka zacinała się podczas gry, a później w ogóle się zmieniała. Mały minusik z tego powodu.

Ocena końcowa
Fabuła: 6
Grafika: 6
Muzyka: 5
Rozgrywka: 5
Ocena końcowa: 5,5

Od autora 
Grając w Wiedźmina 2 nie mogłem się nacieszyć fabułą i grafiką. Gra jest naprawdę warta naszego czasu. Szkoda, że taka krótka. Przejście jej zajęło mi zaledwie ok 13h (oczywiście trzymając się głównego wątku, rezygnując z niektórych zadań). Polecam, naprawdę warto!
Parysus

Obrazy wykorzystane w tej serii są objęte prawami autorskimi. Do wykonania banneru użyto obrazów z gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów do którego prawa ma studio CD Projekt RED

Archiwum