sobota, 1 października 2011

Coś o Minecrafcie -projekt mapy

Słyszałem, a raczej przeczytałem, że na moim blogu jest paru fanów gry Minecraft. Kto jej nie zna? Ja gram już od bardzo długiego czasu i pomyślałem, że fajnie jest stworzyć jakąś mapkę Adventure lub Parkour. Więc zacząłem tworzyć.
Dla niewtajemniczonych: Minecraft to gra typu sandbox -gracz dostaje świat i może z nim zrobić wszystko: budować, rozwalać, zbierać. Spora ilość graczy tworzy też z map "gry". Ustalają zasady, tworzą pułapki, zagadki. Zadaniem gracza jest (w większości map) dojście do końca. Ja przeszedłem dużą ilość map typu parkour (skacze się z klocka na klocek), escape (rozwiązuje się zagadki, szuka się wyjścia) oraz adventure (mapa z wplecioną fabułą).

Grając w jedną z map pomyślałem, że fajnym pomysłem byłoby stworzenie takiej mapy. Więc wziąłem się do roboty.
Fabułę wymyślam na bieżąco trzymając się już wcześniej ustalonej historii gry.

Chcę stworzyć wielką mapę z interesującymi widokami, wieloma poziomami i w miarę nie liniową fabułą.
Jak na razie mam 1 poziom (upss :D) z tego powodu, że wyszła wersja Beta 1.8.1 i już pojawił się
Pre-release wersji 1.9, więc wolę trochę poczekać aby nowe elementy dodać do rozgrywki.

Ten jeden poziom jest jeszcze "surowy" i muszę go dopracować ale myślę, że mogę wam pokazać parę screenów:


Są to pierwsze dni pracy. Nowszych screenów nie mam bo po prostu nie zrobiłem. Mnie się mapka podoba, a historia jest oryginalna, w końcu grałem w dość sporo map i nie znalazłem jeszcze historii podobnej do mojej. Jestem otwarty na sugestie.

Do kolejnego postu.

1 komentarz:

  1. Boże w ciągu 4 dni 3 posty !!! Święto jakieś czy co? ... Jak skończysz mapkę dodasz save'a na blog?

    OdpowiedzUsuń

Archiwum